Průzkumy ukazují, že Češi mají nakupování v lásce
Průzkumy zaměřené na nákupní zvyklosti ukazují, že valná většina Čechů si nakupování užívání. Svědčí o tom neustále plná parkoviště u supermarketů, a to bez ohledu na to,zda se jedná o všední či víkendový den. Mnohem raději se nákupům věnují ženy než muži. Vedle obchodních center Češi stále více nakupují také v e-shopech. Zhruba pětina dotázaných se netajila tím, že nakupování je pro ně vášní, samozřejmě, že drtivou většinu z tohoto počtu tvoří ženy. V procentech je tento poměr 78 ku 64 a pro 23 procent žen je nakupování vášní, zatímco u mužů je to 17 procent.
Kde Češi nejraději nakupují
Nejoblíbenější jsou nákupní centra, kde lze nakoupit pod jednou střechou téměř všechno. Rovněž supermarkety se těší velké oblibě. Pětina lidí dává přednost pohodlí a nakupuje prostřednictvím internetu v e-shopech. Jen každý zhruba sedmý až osmý z dotázaných dává přednost malým obchodům a osobnímu kontaktu s prodávajícím.
Na otázku jak se při nakupování nejčastěji rozhodují, odpovídali respondenti tak, že se řídí svou intuicí a vyberou to, co se jim právě líbí. Tuto skutečnost potvrdily dvě pětiny lidí. Zhruba tři nakupující z deseti se nechají rádi oslovovat akčními slevami a speciálními nabídkami obchodníků.
Při nakupování v e-shopech rozhoduje jejich důvěryhodnost
S nakupováním on-line má zhruba třetina nakupujících v e-shopech již více než pětiletou zkušenost. Z průzkumu mezi nimi vyplynulo, že 28 procent tento způsob nakupování praktikuje více než deset let, nebo méně než pět let.
Nejdůležitějšími kritérii pro nákup v určitém e-shopu jsou jednak důvěryhodnost a uživatelské ověření e-shopu, a jednak výhodné ceny. Naopak řadu lidí od nákupu na internetu odrazuje celková nedůvěryhodnost e-shopu a také drahá doprava. Každý sedmý až osmý nenakoupí v e-shopu v případě, že je vyžadována platba předem, nebo když najde málo informací o nabízeném zboží.
Potraviny přes internet
Nákup potravin se dynamicky rozvíjí, ovšem stále zhruba třetina Čechů má k tomuto způsobu nakupování potravin zábrany. Zatím si jej oblíbila jen asi čtvrtina lidí. Příčinou nedůvěry jsou obavy z nedostatečné čerstvosti potravin a také nemožnost si nabízené zboží fyzicky prohlédnout. Osm lidí ze sta uvedlo, že je prostě baví proces nakupování v kamenných obchodech.
Napsat komentář