Pozor na nekalé praktiky internetových prodejců – Nekalé praktiky prodejců a podvody na internetu.
Pozor na nekalé praktiky internetových prodejců
Nákupy přes internet nebo telefon se těší stále větší oblibě. S rostoucím počtem e-shopů a nákupů roste i počet stížností na nekalé praktiky některých internetových prodejců.
Reklamace
Stává se, že prodejce nevyřeší reklamaci do zákonného termínu 30 dnů, nebo ji zamítne bez dostatečného zdůvodnění. Spotřebitel může zboží vrátit do 14 dnů od dodání bez udání důvodů. Některé eshopy však svévolně vyhodnotí vrácení zboží jako reklamaci. Častým problémem je také nedodání již zaplaceného zboží. Může se jednat o podvodné e-shopy, nebo o přeprodej zboží z Asie.
Nákupy v čínských eshopech
V posledních letech roste počet nákupů hlavně v asijských e-shopech. Problémem je komunikace a až týdny dlouhé dodací lhůty. Zboží dorazí v nižší kvalitě, než zákazník očekával podle popisu. Někdy se jedná o zprostředkovatelské eshopy, které zboží z Asie pouze přeprodávají. Zákazník zjistí, že zboží putuje například z Číny až v okamžiku, kdy jej kontaktuje celní správa.
Nekalé praktiky seznamek
Hledání ideálního partnera může vyjít draho. Některé nepoctivé seznamky totiž nalákají na zkušební měsíční období za poplatek kolem 150 korun. K jeho úhradě je nutné zadat údaje z platební karty. Zkušební období v podstatě slouží k vylákání platebních údajů a jakmile skončí, seznamka členství automaticky prodlouží na několik měsíců, za což si naúčtuje částku v několika tisících korun. Řešení problémů komplikuje i skutečnost, že většina nepoctivých seznamek nemá sídlo v ČR.
Společnost si prověřte, kartu zablokujte
Nejlepší obranou je opatrnost a prevence. Pokud někomu poskytujete na internetu své platební údaje, vždy si daný subjekt důkladně prověřte. Do 14 dnů po zaregistrování, nejpozději však během zkušebního období, zašlete seznamce výpověď a veškerou komunikaci si uschovejte. Dojde-li k prodloužení, opět co nejrychleji zašlete seznamce výpověď a pro jistotu si zablokujte platební kartu.
Peníze lze získat zpět
Nekalé praktiky eshopů mají za následek, že lidé přijdou i o značné částky. Běžnou praxí je platit za zboží on-line kartou. A právě tento způsob platby může dopomoci k vrácení peněz, pokud vám prodejce zboží nedodá. Můžete totiž využít tzv. chargeback, což je v podstatě reklamace karetní transakce. Oslovíte svou banku, doložíte jí, že došlo k neoprávněné transakci a banka vyřeší vrácení peněz s bankou nepoctivého obchodníka.
Napsat komentář