Pro spoustu firem je neustálá akvizice nových klientů základním předpokladem k přežití na trhu. Patříte k nim i vy a každý den vysíláte obchodní zástupce na lov? Pokud se stále častěji vrací s prázdnou, nesnažte se hledat chybu v jejich prodejních schopnostech a zamyslete se nad tím, jestli schůzka nebyla odsouzena k neúspěchu ještě předtím, než si „obchoďák“ podal s klientem ruku…

Většina manažerů si neuvědomuje, v čem tkví skutečné schopnosti obchodních zástupců a dává jim na bedra úkoly, které by mnohem efektivněji vyřešil někdo jiný. Především fázi hledání nových klientů a domlouvání jednání. Jde o moment, který je naprosto klíčový, ale obchodní zástupci často nedokáží odhadnout, jestli má případná schůzka potenciál.

Obchodní zástupci brilantně zvládají komunikaci a dokáží zákazníkovi zprostředkovat spoustu informací o produktu nebo službě. Na to však není během prvního kontaktu čas. Účelem krátkého telefonního rozhovoru je především zjištění, jestli má klient o nabídku reálný zájem a právě zde se vyplatí vsadit na zkušeného telemarkeťáka. Pracovníci z telemarketingového oddělení jsou pro hledání klientů vyškoleni a mohou obchodním zástupcům ušetřit spoustu drahocenného času, který by mohli věnovat cílové skupině zákazníků.

Je logické, že se menší firma neodhodlá ke zřízení vlastního telemarketingového oddělení, ale od toho jsou tu externí call centra, která nabízí široké spektrum služeb v rámci aktivního telemarketingu. Disponují rozsáhlými databázemi kontaktů a postarají se za vás o zajištění schůzek obchodních reprezentantů. Pracovníci v oblasti telemarketingu jsou motivováni k tomu, aby dosáhli co nejlepších výsledků a je jen na vás, jestli své příležitosti využijete.

Sjednávání schůzek po telefonu do B2B vás překvapí ve všech ohledech. Svěřte vyhledávání klientů někomu, kdo vám garantuje mnohem pravděpodobnější uzavření obchodu a budete příjemně překvapení zvýšeným množstvím úspěšně uzavřených schůzek.

Mezi přední externí callcentra, která tuto službu nabízí, patří UniCall – jedno z největších evropských callcenter vůbec, které zajišťuje kompletní portfolio outbound a inbound služeb. Další informace najdete na www.unicall.cz.

Foto: http://www.sxc.hu/photo/776816