O bankovnictví v mobilu není příliš velký zájem
Více než polovina klientů bank nemá ve svém mobilním telefonu multibankovní aplikaci, která umožňuje ovládat účty vedené u více bank prostřednictvím jedné aplikace na mobilu nebo tabletu. Hlavním důvodem, proč Češi nechtějí využívat multibankovní mobilní aplikace je nepotřebnost aplikace a obava z úniku dat. Zatímco internetové bankovnictví dnes využívá 97 procent oslovených bankovních klientů, u banky v mobilu je to necelá polovina.
Banku v mobilu milují mladí
Mladá generace je více nakloněna změnám i za cenu určitých rizik. Proto je u mladých i obliba mobilního bankovnictví výrazně vyšší. Dvě třetiny mladých lidí potvrdily, že banku v mobilu mají. S rostoucím věkem však její využívání klesá. Rozdíl je i mezi muži a ženami, když muži využívají mobilní bankovnictví v 53 procentech případů, žen je pouze 42 procent.
Dvě třetiny bankovních klientů se shodly, že mobilní bankovnictví vůbec nepotřebují, dvě pětiny pokládají tento způsob na málo bezpečný.
Výhody banky v mobilu
Hlavní výhodou banky v mobilu je rychlost a možnost využít tuto službu kdykoliv a kdekoliv. Zajímavostí je, že lidé, kteří využívají mobilní bankovnictví, tak činí poměrně často. Třetina uvedla, že je to denně a dvě pětiny pak několikrát týdně. Pochvalují si především rychlost a dostupnost. Mezi další často jmenované výhody patří například neustálý přehled o vlastních financích, pohodlí a jednoduchost vyřizování finančních transakcí
Jak je to se znalostí banky v mobilu
Dva ze tří dotázaných o multibankovních aplikacích nic nevěděli. Přitom mnozí bankovní klienti mají své finance diverzifikované na účtech více bank. Počet bank umožňujících klientům ovládat účty u více bank prostřednictvím jedné aplikace na mobilu roste. Dvě třetiny o tom ovšem nevědí nebo o tuto možnost nejeví zájem a jen třetina se této novince nebrání. Největší zájem o multibankovní aplikace projevují mladí lidé do 29 let. Pokud by ji lidé využili, tak jednoznačně preferují, aby to byla aplikace jejich hlavní banky.
Napsat komentář