Móda se stále častěji kupuje online, může za to i krize – Nákupy módy online.
Život je během pandemie jiný, a to zahrnuje i nakupování. Na jaře byly veškeré obchody s oblečením uzavřené a spotřebitelé z nutnosti přecházeli více na nakupování v e-shopech. Některé e-shopy hlásí dokonce až 100% nárůst nákupů ve svých online obchodech.
Lidé objevili výhody nakupování online
Bez varování a bez možnosti výběru se prodejci a maloobchodníci museli přizpůsobit pandemii, se kterou nikdo nepočítal. Přímým důsledkem Covid-19 bylo mnoho kamenných obchodů přinuceno zavřít až do odvolání. Obchody, které zůstaly otevřené trpěly sníženými zásobami. Tato situace vedla k tomu, že spotřebitelé změnili své nákupní chování. V mnoha případech se více transakcí přesunulo online.
I když jsou obchody v současnosti otevřené a o dalších opatřeních se jedná, spousta zákazníků zůstalo u nákupů online a využívá všechny jeho výhody. Jednou z nich je doručení balíčku na libovolné místo – domů, do práce nebo na prodejnu, kde si ho mohou vyzvednout.
V současné době nakupují online dva z pěti zákazníků a nevypadá to, že by se měla situace v kamenných obchodech zlepšit. Tržby prodejců v kamenných klesly meziročně o 16%, což bylo pro mnoho z nich impulsem k uzavření kamenných obchodů.
Mění se priority nakupujících
Vedle produktů, které si lidé prohlížejí a kupují, se v důsledku Covid-19 mění také priority spotřebitelů. Podle průzkumu byly před pandemií hlavními prioritami respondentů při nákupu kvalita (48%), cena (47%) a značka (24%). Nyní se většinou zaměřují na dostupnost (49%), cenu (36%) a kvalitu (34%).
Za špatnou dostupnost některých výrobků, zejména zimního oblečení a obuvi, mohou částečně opožděné dodávky z Číny. První vlna koronaviru, která proběhla na jaře, výrazně zpomalila výrobu podzimní a zimní módy. Vše se vyrábí s půlročním předstihem a mnoho prodejců se nyní obává, že nebude mít co prodávat.
Napsat komentář