V tomto případě se jedná o palivo do motorových vozidel, tedy o benzín a naftu, ale také o nemrznoucí směs v ostřikovači či jiné provozní náplně automobilů. Vždy je lepší se v tomto směru připravit na zimu včas, než po příchodu mrazů řešit i vážné závady vzniklé v důsledku zamrznutí paliva či jiné kapaliny. Nezapomeňte také na prověření stavu autobaterie.

Zimní nafta

Pokud jezdíte na naftu a dlouho jste netankovali, může vám nafta zamrznout už při minus 7 stupních. Proto se doporučuje dotankovat co nejvíce zimní nafty, která je na čerpacích stanicích k dostání od prosince. Odlišné vlastnosti vykazuje v zimě také LPG. Proto je i v tomto případě vhodné načerpat zimní směs propan-butan, která obsahuje více propanu a je k dostání už od listopadu.

Kdy zamrzá palivo

Někoho mohou ukolébat nadprůměrné venkovní teploty i v zimních měsících. Pokud se však náhle ochladí, nastávají tradiční problémy dieselových vozů spočívající v tzv. zamrzání nafty. Ve skutečnosti ale nafta nezamrzá doslov, ale v ní obsažené parafíny vytvářejí při nízkých teplotách krystalky, které při určité teplotě ucpávají palivový filtr. Čerpací stanice sice prodávají každoročně od prosince tvz. zimní naftu s filtrovaností -20°C, což však neznamená, že nafta v nádrži dieselového auta nezamrzne i při nižších teplotách.

Letní nafta zamrzá při 0°C

Pokud je v nádrži tzv. přechodová nafta do -10°C, případně její směs s letní naftou, závisí filtrovanost vzniklé směsi na poměru obou typů naft. Je pravděpodobné, že palivo ztratí svou provozní spolehlivost a zatuhne při -7°C. Při pochybnostech lze přidat do nádrže před tankováním aditiva, která mohou zlepšit filtrovanost o 5°C.

Kdy zamrzá benzín?

I benzín má své limity, avšak potíže mohou nastat až při poklesu teplot pod minus 40°C. Problém u benzínu i u nafty může nastat, pokud je v nádrži přítomna voda.