Jak postupovat při poškození nebo výměně dálniční známky?
Ničím neobvyklým není, když si koupíte novou dálniční známku a při lepení na přední sklo se vám ji „podaří“ poškodit. Také se však může stát, že ji již poškozenou dostanete. Otázkou pak je, jak kupón dálniční známky reklamovat u prodejce nebo zda je možné známku po nějaké době vyměnit, a když ano, kdy je to možné?
Výměna dálniční známky
Kupón dálniční známky se skládá ze dvou částí. Větší se nalepí na čelní sklo do pravého dolního rohu ke sloupku u spolujezdce. Druhá menší část známky slouží k případné kontrole silniční dopravní hlídkou. Výměna dálniční známky je možná za těchto okolností:
-
dojde-li k poškození či výměně čelního skla
-
dojde-li k odcizení prvního dílu kupónu nebo čelního skla
-
při chybné nebo špatné manipulaci, kdy dojde k poškození kupónu
-
při změně převozní značky na registrační značku
-
při chybném vyplnění registrační značky a v některých dalších případech
Kde výměnu řešit a kolik to stojí?
Zásadně na oprávněných prodejních místech. Budete k tomu potřebovat vyplněnou žádost o výměnu kupónu a další náležitosti, které definuje Státní fond dopravní infrastruktury. Výměna dálniční známky stojí 70 Kč. Pozor: vyměnit nelze desetidenní ani měsíční kupón, ale pouze roční.
Reklamace dálniční známky
Pokud si při lepení všimnete, že kupón je vadný, nemusíte k výměně dokládat žádnou žádost. Kupón stačí reklamovat přímo u prodejce, musíte však předložit oba díly a doklad o zakoupení. Takto reklamovat lze nejen roční, ale i desetidenní a měsíční kupón, a to bez poplatku. Vadný kupón lze reklamovat v těchto případech:
-
nelze-li jej odlepit od nosného podkladového papíru
-
u kupónu došlo k částečnému nebo úplnému roztržení podkladového papíru, který zůstane v kontaktu se sejmutou fólií
-
u snímání kupónu došlo k porušení celistvosti vlivem vysoké přilnavosti lepidla k podkladovému papíru.
Napsat komentář