Jak na reklamaci dovolené?
Pokud se vám na dovolené nedostane služeb avizovaných cestovkou, chtějte nápravu. Týká se to jiného hotelu, špíny na pokoji výhledu místo na moře tak do dvora apd. Reklamovat vadu je třeba neprodleně, jelikož dříve platný termín do 30-ti dnů po skončení dovolené už neplatí. Lidé již vědí, že si nemají nechat líbit změnu hotelu či jídlo, po kterém mají zažívací potíže, a tak úspěšně reklamují.
Rozmohl se ale nešvar „zlevnění“ zájezdu
Objevila se nová skupiny cestovatelů, kteří zkouší různé finty. Odjeli na dovolenou s cestovkou a často fotili vše, co by se dalo prohlásit jako nedostatek. Po návratu sepisují stížnosti, přikládají fotodokumentaci a snaží se z cestovky vymáčknout pár tisíc jako odškodné. Snížený standard dovolené takovým lidem zas tak moc nevadil, hlavní pro ně bylo získat zpět nějaké peníze. Tato situace si nakonec vynutila i změnu zákonné úpravy, která se bohužel týká i těch poctivých turistů.
Vadu reklamujte hned na místě
Cestovka může často vyřešit problém okamžitě na místě tak, aby dovolená mohla v klidu pokračovat. Pokud delegát vadu vyřešit nemůže nebo se řešení protahuje, vyžádejte si sepsání reklamace. Je dobré si zajistit svědectví ostatních rekreantů o tom, že jste se u delegáta domáhali nápravy situace. Když vám delegát nepomůže, reklamujte věc po návratu, a to bezodkladně a hlavně s pořízenou dokumentací. Na záznamech musí být jasně poznat, o jakou závadu jde, a že se vyskytuje v daném ubytovacím zařízení. Po uplatnění vad začíná běžet tříletá promlčecí lhůta pro vymáhání nároku na slevu z ceny.
Pozor na sliby z katalogu
Změna je také v tom, že nedostatky se nově neposuzují podle nabídky v katalogu či na internetu, ale podle toho, co jste si s cestovkou ujednali. Dle zákona má zájezd vadu, není-li některá ze služeb poskytována v souladu se smlouvou. Například lákavé fotografie a popisy jídel z katalogu nemusejí nic znamenat. Ve smlouvě totiž bývá uveden „typ stravování – plná penze“. Takže rohlík s marmeládou k snídani, polévka a nevzhledné těstoviny k obědu a k večeří chléb s paštikou tento typ stravování splňuje.
Za špatné počasí vás nikdo neodškodní
Některé pojišťovny například pojišťují zájezdy od června do září proti lijákům, ovšem s několika „ale“:
-
například musí v uvedené zemi a uvedené lokalitě propršet v době zájezdu víc než polovina dní
-
pojistné plnění je omezeno výší 5 tisíc Kč
-
klient nedostane hotové peníze, ale třeba slevu na další zájezd ve formě voucheru platného až 18 měsíců.
Napsat komentář