Zmeškat letadlo může člověk z mnoha důvodů. Cestou na letiště se zaseknete v dopravní zácpě nebo si při nakupování v bezcelní zóně přestanete hlídat čas. Ani ve zdánlivě bezvýchodné situaci nemusíte panikařit, jelikož letištní personál je i na takovéto situace připraven. Držte se následujících doporučení:

Vyhledejte zaměstnance

Nejprve zamiřte zpět do odbavovací haly, nejlépe k přepážce společnosti, se kterou jste měli letět. Vysvětlete personálu svou situaci pokud možno v klidu a uvědomte si, že na letišti řeší denně nespočet takových případů.

Ptejte se na nejbližší let

Počítejte ale s tím, že poletíte s přestupem, i když jste původně zakoupili letenku na přímý spoj. Budete-li mít štěstí, nabídne vám společnost tzv. záchranný let, což ale u nízkonákladových společností bývá výjimkou. Velké společnosti obvykle nabídnou jiný let za sníženou cenu. Pokud společnost řešení nenajde, zvažte třeba let na jiné letiště.

Zajistěte zavazadla

Zaměstnance u přepážky požádejte, aby zjistili, kde se vaše zavazadla nacházejí, a aby zařídili jejich zajištění na letišti. Poletíte-li až další den, zajistěte si také nocleh. Některé hotely nabízejí v těchto případech last minute ubytování za výhodnější ceny.

Kontaktujte hotel v cílové destinaci

Bez zbytečných průtahů se dohodněte na podmínkách zpožděného nástupu, ale počítejte s připlacením.

Před odletem zvažte rozsah cestovního pojištění

Při sjednávání cestovního pojištění si raději připlaťte za náhradu za zpožděný let nebo náhradu stornopoplatků. Celková cena bude sice vyšší, ale když letadlo zmeškáte, nebudete litovat.

Jak u přestupních letů

Již při nákupu letenky počítejte s rizikem zpoždění. Pokud dorazíte prvním letadlem na „přestupní“ letiště až po odletu vašeho navazujícího letu, máte nárok na finanční kompenzaci. Podmínkou ale je, že máte jednu letenku a že zpoždění zaviní jedna ze společností a nikoliv například počasí.